Najistotniejszym elementem identyfikacji wizualnej marki jest chwytliwa nazwa. To ona będzie pierwszym komunikatem, z którym skonfrontuje się nadawca. Musi być przyciągająca i łatwa w zapamiętaniu. Wśród rodzajów nazw marketingowych można wyróżnić nazwy osobowe, skrótowce, frazeologizmy, sformułowania abstrakcyjne oraz zestawienia wyrazów. Drugim niezwykle istotnym elementem identyfikacji wizualnej jest znak graficzny. Logo, godło czy logotyp odgrywa kluczową rolę w kojarzeniu znaku z określoną działalnością. Stanowi on uzupełnienie nazwy marki, zwykle oparty będzie na graficznym przedstawieniu jej formy. Logo wspiera sprzedaż wszystkich produktów i usług spod skrzydeł danego przedsiębiorstwa, podkreślając związek identyfikacyjny z marką. Kolejną ważną częścią składową, nad którą warto się skupić podczas tworzenia identyfikacji wizualnej, jest zastosowanie oryginalnego skorelowanego wystroju budynków firmowych oraz wypracowanie jednolitej szaty graficznej produktów. Te aspekty, aby spełniać swoją identyfikacyjną rolę, muszą być ze sobą połączone i współgrać z nazwą oraz znakiem graficznym marki.
Jakich efektów możesz się spodziewać po wdrożeniu profesjonalnego wizerunku Twojej marki?
Pełna i skuteczna identyfikacja wizualna marki umożliwia wzmocnienie sprzedaży produktów i usług oferowanych przez daną firmę. Profesjonalny wizerunek marki ma za zadanie wyróżnić produkt spośród propozycji podsuwanych przez konkurencję. Odbiorca jest w stanie zidentyfikować producenta i wypracować wobec niego pozytywne skojarzenia. Pełna identyfikacja wizualna marki pełni również funkcję informacyjną, co skutkuje większym zainteresowaniem wśród grupy docelowej. Potencjalnemu klientowi dostarczane są dane o właściwościach produktu lub usługi, jego składzie, pochodzeniu. Wszystko opatrzone w ujednoliconą szatę graficzną pozwala konsumentowi błyskawicznie podjąć decyzję o zakupie danej rzeczy. Zauważalnym efektem wdrożenia wizualizacji marki jest poczucie pewności wywołane wśród odbiorców. Klient jest przekonany o wysokich standardach funkcjonowania firmy, jest w stanie jej łatwiej zaufać i przekonać się do nowości proponowanych przez konkretnego producenta. Firma, która zbuduje popularny wizerunek na rynku może liczyć także na profity związane z chęcią utożsamiania się i przynależności do pewnych grup. Marki mogą bowiem stanowić symbol charakteru, stylu bycia czy przynależności do subkultury.
Identyfikacja wizualna marki - jaki jest koszt stworzenia projektu i jego realizacji?
Pełna identyfikacja wizualna marki wykonywana jest przez wykwalifikowanych specjalistów z zakresu marketingu, w związku z czym koszt takiej usługi uzależniony jest od aktualnych warunków rynkowych, ustalanych przez wartości popytu i podaży. Innym czynnikiem, warunkującym koszt stworzenia profesjonalnego projektu identyfikacji wizualnej marki, jest forma realizowanej strategii reklamowej. Może ona opiewać w różne ilości kanałów komunikacji, przez co nie jest możliwe wyznaczenie przewidywanych kosztów a priori. Cena całościowej usługi uzgadniania jest bezpośrednio z klientem, po osobistej rozmowie. W dużej mierze będzie ona również uzależniona od potrzeb i spodziewanych rezultatów, osiąganych za pomocą etapowej strategii marketingowej. To klient określa, jakich rezultatów spodziewa się po zakończonej kampanii. W koszt wykonania usługi wlicza się specjalistyczne raporty pomocnicze, będące dokumentami określającymi postęp prac na każdym etapie ich realizacji. Ceny za cały projekt rozpoczynają się od kilkuset złotych, a rosną wraz z intensyfikowaniem się prac i zmieniającymi się potrzebami i oczekiwaniami.
Komentarze
Prześlij komentarz